Tingsrätten

Torsdagen den 18 april var vi på 1 års kontroll på bvc. Melvin har växt och gått upp i vikt. Nu väger melvin 10240 gram och är 72,5 cm lång. Det var vanlig läkarundersökning också som det brukar vara vid 1 års kontrollen. Allt såg bra ut. Han fick vaccination också och inget gnäll. Min Melvin är så snäll.

Fredagen den 19 april så var jag nere på tingsrätten i Kalmar på muntlig förberedelse för ensam vårdnaden. Det gick bra på tingsrätten. Men som jag anade så kom inte Anders mitt ex dit. Han hade heller inte kommit till Karlstad tingsrätt för han fick att komma dit istället och vara med på videolänk från värmlands tingsrätt. Men vi genomförde det muntliga förhöret ändå för även om vi skulle ta en ny tid så skulle han säkert inte komma då heller. Men för mig gick det bra så i fredags fattade dem beslut om jag får interimistisk vårdnad typ preliminär vårdnad. Så till veckan  får jag ett brev om det. Men den ordinarie vårdnads rättegången kan dröja ända till i höst någon gång i september, oktober. Det beror på hur länge innan socialen gör beslut och skickar till tingsrätten.
I helgen som varit har vi varit i Vimmerby för min älskling har spelat silverpokalen cup i innebandy där med ett lag från Hultsfred. Dem spelade 7 matcher och av dem vann dem 4 och spelade 3 oavgjorda. Men dem gick inte vidare för det var bara den som vann i gruppen som gick vidare. Älsklingens lag kom 3 i sin grupp tror jag det var.
 
//ha det gött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0