helg med kompis

från igår till idag har jag och min kompis umgåtts och även mina barn och hennes dotter. jag var och hämtade min kompis och hennes dotter vid 08.30 igår morgon för då åkte vi till linköping till busfabriken. det är ett lekland som är roligt att vara på. vi lekte lite först och sen åt vi lunch där och sen lekte vi lite till. när vi åkte hem så somnade alla 3 barnen. när vi kom hem så tog vi det lugnt och sen åt vi middag och sen badade barnen. vid 19 la vi barnen och dem somnade rätt fort för dem var trötta fortfarande. när dem somnat så hade jag och min kompis spelkväll med olika spel och lite snacks.

vi åt lite popcorn och choklad. vi spelade yatzy och även ett dvd spel. spelet vem vill bli miljonär.

för ett par veckor sen så lämnade jag in mitt cv till dem som har hemtjänsten här i gamleby. så i fredags så ringde dem och frågade om jag kunde komma på intervju. så imorgon måndag den 1 augusti kl 10 ska jag på intervju. jag hoppas på att jag kan få börja jobba på timmar.

påfyllning av garderob

ja som många som läser denna blogg vet så har jag ju gått ner mycket i vikt. jag har ju typ tömt min garderob på mina gamla kläder så då måste jag ju fylla på med nya kläder. så i tisdags så shoppade jag 4 tröjor på min mammas jobb. hon jobbar i lindra secondhandbutik alltså gamla erikshjälpen här i gamleby.

en träningströja och sen innan har jag köpt ett par träningsbyxor på samma ställe.dessa träningskläder ska jag ha när jag tränar zumba och förhoppningsvis bugg 4 i höst. jag anmälde mig till bugg 4 i söndags och det börjar inte förens onsdagen den 31 augusti så jag hoppas att jag kommer med. jag har ju gått bugg 1-3 innan.

Diggiloo

igår var jag och min bästa vän irre på en bästa vän dejt i det gröna och kollade på diggiloo samtidigt. vi hade väldigt trevligt och mysigt. många bra artister var det. det var Lasse holm, jessica andersson, medina, magnus karlsson, linda bengtzing, oscar zia, ace wilder, linda pritchard, thomas di leva och trumpetaren magnus johansson. så ja det var många bra artister.

det fanns även lite stånd att gå och kolla vid så shoppade en tröja och en flisfilt. här kommer även en fin bild på mig och min bästa vän.

Smultronstället

Idag har jag och mina barn plus min bästa vän och hennes familj varit på smultronstället I Söderköping och ätit glass. Vi shoppade även i 2 andra butiker i Söderköping.

denna glass åt jag och den hette lido.

denna glass åt melvin och den var nyhet för iår och hette kevin.

denna glass åt wille och den hette kvack kvack.

Gotlandsresan

Igår den 9 juli kom vi hem från gotland. vi åkte i tisdags den 5 juli. vi har haft det väldigt bra och mysigt. vi gjorde många saker dem dagarna vi var där. vi bodde på campingen vid kneippbyn och den campingen var väldigt fin och stor. under resan så upptäckte jag sidor hos kristoffer som jag inte gjort förut och det gör att det inte blir något mellan han och mig. vio kanske bara träffas vid danser som kompisar. men det är bara om vi tänker lika och åker på danserna för jag säger inte vilka danser jag åker på.

Tisdag

tisdag åkte vi till gotland. vi åkte härifrån gamleby vid 8 på morgonen för att åka in i västervik och handla lite mat vi skulle ha med oss. sen åkte vi till oskarshamn för att åka båten därifrån. båten gick vid 11.10 och vi var på gotland vid 14.10. från hamnen åkte vi direkt till campingen och började sätta upp tältet direkt när vi kom dit. när vi var färdiga med det så gick vi liten promenad på campingen för att kolla runt. vi åt mat på matställe på campingen på tisdagen.

melvin leker på båten på väg över till gotland.

tisdagkvällens solnedgång vid campingen.

Onsdag

onsdagen så körde vi runt lite på nästan hela gotland och kollade lummelunda grottorna, raukar och kalkbrott. därimellan stannade vi och åt lunch och middag. lummelunda grottorna var intressant och att se raukar var spännande.

lummelunda grottorna

gotlands högsta rauk jungfrun

onsdagkvällens solnedgång

Torsdag

på torsdagen var vi på kneippbyns sommar och vattenland. på förmiddagen var vi på sommarlandet och där ingår pippi huset villa villerkulla. melvin åkte lite karuseller och hoppade lite studsmatta och så. på eftermiddagen var vi på vattenlandet och badade länge. kunde inte ta bilder på vattenlandet för mobilen låg i skåpet i omklädningsrummet.

Kristoffer och melvin hoppar studsmatta.

Villa villerkulla

melvin kör elbil

torsdagkvällens solnedgång

Fredag

på fredagen var vi i visby och kollade ringmur och lyssnade lite på politiker för det har ju varit almedalsveckan i visby denna vecka. när vi åkte från visby så åkte vi lite norr om visby till en strand och badade och sen åkte vi tillbaka till campingen för sista natten.

lite ringmur

en kyrkoruin

en park i visby

melvin som gungar efter badet innan vi åkte tillbaka till campingen.

fredagkvällens solnedgång

Lördag

på lördagen var det dags att åka hem så efter frukosten så tog vi ner tältet och packade in i bilen och chekade ut från campingen. vi åkte in till visby och gick och kollade lite till och bara väntade in att åka båten. det jag skrev i början om mig och kristoffer att det inte blir något. det är vi eniga om för han känner bara med kompis men inget mer.

Ölands djur och nöjespark

I måndags den 4 juli var jag melvin och min mamma med min kompis irre och hennes familj på ölands djur och nöjespark. vi åkte härifrån gamleby till öland vid 8.30 och vi var nere vid ca 10.30. vi hade en bra dag med skoj och även bad hann vi med. det kom lite regn men det var i slutet när vi var på väg därifrån. min vän är den bästa vännen som jag någonsin har och kommer att ha. hon frågar alltid om man vill följa med på något.