Djurparken

Ja i söndags var vi på Ölands djur & nöjespark men det var lite kallt.
Ibland var det kallt och ibland kom solen fram men då var det lagom.
Det var alldeles för kallt att bada där. det var barnens dag där både i
lördags och i söndags. I lördags var ulrik munther där men vi var där
som sagt i söndags och då var sjörövarmange och katta pirat där.
Det var även en trollkarl som heter jozima där och en barnartist som
heter galaxa. Galaxa var väldigt bra.
Sjörövarmange & Katta pirat
Trollkarlen Jozima
Barnartisten Galaxa

I måndags bakade jag grova frallor med grovt rågmjöl och vetemjöl.
Igår tisdag bakade jag andra fallor lite halvgrova med rågsikt och
vetemjöl.
Här är mina 3 älsklingar.
Idag blir det en kassler och pasta gratäng till middag. I gratängen har
jag gul lök, kantareller och kassler. Dessa är blandade i en stuvning
med mjölk grädde och spat från när man har tinat upp svampen plus
lite philadelphiaost vitlök & örter. Pastapennor kokte jag och la i botten
på en ugnsfast form och sen hällde jag stuvningen över och strödde lite
riven ost över.
//ha det gött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0