hemkommna

imorgon har vi varit hemma med våran lille Melvin 1 vecka
och det går bra äve hemma. Han sover och äter. När jag ska
amma honom på nätterna så får jag väcka honom. För jag
ska amma honom fortfarande på nätterna med för han var
liten när han kom. I torsdags var vi på barnavårdscentralen
och vägde vår lille Mevin och han har växt 2 cm så nu är han
48cm lång. Alla barn går ju ner i början men vår lille Melvin
är snart uppe i födsle vikten igen. Han vägde 2930 gram i torsdags
när vi vägde honom, så det är bara 40 gram kvar upp till födslevikten.
Så vår lille son är så duktig så. När jag gick hem från BB så fick jag
en medecinlista på vad jag ska ta för medicin mot mitt blodtryck.
jag skulle ta 3 olika sorter blodtryckssänkande och en sort mot
blodförtunnande. men jag hade inga pengar att ta ut dem medicinerna
när vi gick hem från BB. och bra var det för i torsdags när jag var på
barnavårdscentralen så var jag även hos distriktsskötwerskan och kollade
mitt blodtryck och då var det inte så högt och då ringde det en på kvällen
där sen och sa att jag bara behövde en sort blodtryckssänkande men jag
skulle ha blodförtunnande medicinen ändå. så dem medicinerna kostade
runt 820 kr när jag tog ut dem. det är mycket för mig som bara går på
försäkringskassan. när jag var hos distriktssköterskan så tog hon även
bort förbanndet över snittet och det såg väldigt fint ut. dem brukar ju sätta
agraffer eller vad det heter över kejsarsnitt men dem fick inte göra det på
mig för jag är nickelallergiker och det är mycket nickel i dem agrafferna.
så dem sydde med en sån tråd som försvinner och löses upp av huden
så det var inga stygn som sköterskan behövde ta bort.
//ha det gött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0