nyår

nyårsafton var jag mina barn och min mamma hos min bror och min svägerska. det var även en annan bekant som är kompis med min svägerska och hennes son. mina barn lekte för fullt med hennes son och även med min svägerskas döttrar. vi åkte så vi var hos min bror och svägerska vi 14. vid 16 åt vi förrätt och det bestod av kräftsnittar på salladsblad. för att jag inte kan äta så mycket på en och samma gång så åt vi huvudrätten vid 19. huvudrätten bestod av körrfärsrullader i sås och ris. efterrätten åt vi efter bingolotto som var igår alltså vid 22. efterrätten bestod av ananaspaj och vaniljglass. efter det så väntade vi bara in 24 slaget och det kom och vi skålade i herrljunga cider. det får man göra när man har barn plus att det är för nära operationen än för att dricka alkohol. vi såg även lite fyrverkerier från balkongen. här kommer bild på hur jag och mina barn var klädda.
 
 
 
 
 
idag på nyårsdagen så har vi bara tagit det lugnt och kollat på ivanhoe som tradition och ätit älgstek med hasselbackspotatis till middag. 
 
 
vill önska mina läsare ett riktigt gott nytt år och nu glömmer vi det gamla och tänker framåt på det nya.
 
 
//ha det gött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0