kräftskiva & födelsedag

I lördags var jag och min äldsta son plus min bror och svägerska plus alla deras barn hos min vän med familj och hade kräftskiva. min yngsta son var hos sin pappa i helgen som var.. jag var där vid ca 15.30 och min bror och dem kom vid 16.30. jag hjälpte min vän med maten innan för först åt vi lite pajer och sen åt vi kräftor. efter vi hade suttit och pratat och umgåtts så åt vi smulpaj med rabarber och jordgubbar som jag hade gjort. när vi hade lagt barn och så så satt vi vuxna och spelade lite kort. det är alltid så trevligt att umgås dem familjerna som vi var. det är bara jag med som ska ha en karl. min bror har ju sin tjej alltså min svägerska och min bästa vän har ju sin man så ibland kan jag känna mig som det femte hjulet eller vad man säger.
 
 
här äter vi pajerna
 
 
här med
 
 
här äter vi kräftorna
 
dagen efter så var jag och mina barn för min yngsta kom till 12 plus min bror och hans familj hos våran mamma för hon fyllde år i söndags alltså. jag var där redan strax efter 8.00 men min bror och dem kom till 10.30. vid 12 åt vi lunch som bestod av varmrökt lax och färskpotatis och kalla sås. det var gott. vid 15.30 kom en annan bekant till mamma och mig och då fikade vi på bullar och tårta. en köpt tårta som vi hade beställt på linas skafferi här i gamleby.
 
 
här är min mamma och den blomman som hon fick av min bror med familj. plus att hon nu på söndag blir bjuden på middag på en restaurang av dem.
 
 
denna duschslang med munstycke fick mamma av mig och barnen.
 
//ha det gött
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0