uppföljning på adhd

Nu har jag fått ett svar på egenremissen som jag skickade till barn på sjukhuset i Västervik. Ordagrant lyder svaret så här:

Adhd-diagnos ställs av Bup-teamet och erfarenhetsmässigt är det svårt att utreda barn i melvins ålder. Misstanken kan dock väckas redan tidigt i livet och då är det viktigt att det finns en bra kontakt med personal i förskola och på BVC. Jag noterar i journalen att det redan finns en pågående kontakt med psykolog i barnhälsovården, BVC, vilket är utmärkt och jag rekommenderar starkt att denna kontakt fortsätter. Om behov av extra stöd skulle finnas så är det viktigt att det uppmärksammas innan skolstart och det är ju några år kvar tills dess. Melvin kommer således inte att kallas till barnmottagningen. Fortsätt kontakten med BVC och psykologen där.

Så löd svaret som jag fick tillbaka efter egenremissen.

//ha det gött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0