valborg

nu är det prick en månad sen jag skrev inlägg. för att jag inte skrivit på så länge är för att jag har varit trött och jag håller på med min praktik via skolan nu. jag glömmer även bort att skriva och ibland finns det inte något att skriva om. vecka 14 hände inget speciellt. jag var i skolan som vanligt och jag hade min yngsta son wille den veckan. vecka 15 började jag min praktik på avdelning 3 på ålderdomshemmet erneborg här i gamleby. jag trivs väldigt bra där faktiskt bättre än i mitt jobb som jag har i hemtjänsten. har sagt till chefen för inne på huset att jag vill ha jobb där efter min utbildning så hoppas jag kan få det om jag inte trivs bättre på nästa praktikställe som vi kommer ha i höst. vecka 15 var det även påsk. hämtade hem melvin på långfredagen och vi handlade inför påsk då och på kvällen var jag på dans på pumpen i södra vi. lördagen alltså påskafton firade vi melvin som fyllde år den dagen iår. vi fikade till lunchen och sen på eftermiddagen åt vi påskmiddag. till fikat var vi min vän irre och hela hennes familj. min pappa och lillebror kom även dem ifrån öland och kalmar. min mamma var även hon. när vi åt påskmiddag på eftermiddagen var det jag, melvin, mamma och irre plus julia men ingen mer för dem andra hade åkt/gått hem. på påskdagen hämtade jag min vän/svägerska milena och hennes flickor i västervik och dem var här och vi fikade och även åt påskmiddag. min wille kom den dagen med så fort vi kom tillbaka när jag hade hämtat milena och dem.
 
 
 vecka 16 var inte mycket mer speciellt mer än att jag fortsatte min praktik och jag hade wille hemma. vecka 17 förra veckan var inte heller så speciell mer än att det var valborgsmässoafton i söndags och min pappa fyllde år. jag var på dans i söndags på örsåsa loge men eftersom det är halvt utomhus så var det svinkallt. det gick bra när man höll igång och dansade men i pausen så var det kallt och när vi åkte hem därifrån så var det -3 grader där men var på nollan när vi kom hem hit. vecka 18 alltså denna vecka började med 1 maj och då kom min wille hit igen till 10 och sen var vi på kosläpp på totebo gård. det tyckte wille om.
 
 
denna vecka som är vecka 18 är även min sista vecka på praktiken. så idag har jag bakat chokladkolapajer som jag ska ta med till praktiken imorgon. även att jag går till söndag så tar jag med imorgon fredag för vet inte när alla av personalen jobbar. hoppas att jag har gjort bra ifrån mig på praktiken. av min handledare vet jag att jag har gjort bra ifrån mig men dem andra i personalen menar jag. hoppas att pajerna blir uppskattade.
 
 
//ha det gött
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0