Sorry

Hej alla er som läser min blogg. Förlåt att jag inte skrivit på ett tag sen den 24 september men det har hänt en del saker så jag har inte orkat plus att jag jobbat.
 
Ja det som hänt sen sist är att helgen efter vi haft kalas för mig så på lördagen den 1 oktober så blev jag bjuden på middag och 3 timmars spa på gränsö slott. det var skönt och underbart att få koppla av utan barn. Min mamma var barnvakt. 
 
 
 
Det var en sån underbar solnedgång när vi satt i utomhuspoolen. helt underbart var det och tack min vän.
 
Det som hänt mer är att jag börjat jobba på timmar inom hemtjänsten här i gamleby. vecka 40 gick jag bredvid och sen veckorna efter har jag fått timmar och vikarierat. jag trivs och äntligen har jag ett jobb. Man får jobba 300 dagar innan man behöver ha en utbildning som undersköterska. jag trivs och för att eventuellt få ett fast jobb sen så tar jag utbildning efter dessa dagarna till undersköterska då.
 
Mer som hänt är att fredagen den 21 oktober fick min mamma ett rekommenderat brev till sig för hon står för lägenheten jag bor i och jag står i andra hand för den. Det här är brevet.
 
 
Jag har fått anmälningar på mig för att min äldsta son melvin han är jobbig just nu och har varit länge. Det har eskalerat den senaste månaden. Han utreds för olika saker på habiliteringen. men för att det varit så jobbigt den senaste tiden så har jag kommit fram till att lämna min son till fosterfamilj och jag har kontakt med soc och dem tycker det låter bra. Jag har haft föräldrarstödjare flera år och dem ser också hur jag mår. när det är från mitt håll så kan jag avbryta när jag vill och får träffa han hur mycket jag vill. Så det är i rullning med att soc ska hitta en familj. så jag kommer ha hela veckor för mig själv för min yngsta son wille börjar från och med nu på söndag att vara varannan vecka hos sin pappa. Så ojämna veckor har jag för mig själv när melvin fått en fosterfamilj. när melvin varit så som han är och han kräver så mycket uppmärksamhet så känner jag att wille har fått stått tillbaka med sina behov med så därför ska det bli skönt att varannan vecka bara ha wille med.
 
Idag i eftermiddag så ska jag iväg till en frisör med barnen för dem ska få klippa sig för snart dags för dagiskort. jag klipper mig närmare jul. imorgon på förmiddagen ska vi till min mormor och morfars grav för det är ju alla helgona helgen denna helg. på eftermiddagen imorgon ska jag käka middag och gå på bio med min ex svägerska. ja ex svägerska för min storebror och hon är inte ihop längre. Det har hänt lite saker där med men inget jag vill skriva om här.
 
Men nu ska jag försöka skriva alla fall en gång per vecka. Jag har inte varit på dans sen sist och ska inte förens den 18 november igen.
 
//ha det gött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0