Öland

I torsdagskväll när jag hade slutat skolan och även min mamma slutat jobba så åkte jag min mamma och mina barn plus min bästa kompis och hennes dotter till öland för att träffa min pappa lite. vi åkte härifrån där vi bor vid ca 18.30 och var nere där vi skulle sova vid ca 21. vi sov i den sjöbon som jag är uppväxt med. här är jag när vi är på väg till öland.
 
 
när vi kom ner på torsdagen så bäddade vi ordning och sen tog vi det lugnt en stund och sen somnade vi allihopa. på fredagen tog vi det ganska lugnt. vi kollade lite i butiker på köpstaden i färjestaden och på eftermiddagen tog vi det lugnt vid sjöboden igen. på lördagen skulle vi åkt till ölands djurpark men det blåste så mycket och regnet hängde i luften. så vi åkte till valles i byxelkrok istället och på eftermiddagen så åkte vi till leos lekland i kalmar. barnen och vi lekte och hade det kul.
 
 
Wille och julia tyckte om bollhav mycket
 
 
wille tyckte mycket om även rutchkana.
 
 
 
Leo kom på besök som är vanligt. Det var första gången för mig och mina barn på lekland över huvud taget.
 
 
min wille
 
 
jag och min guddotter julia.
 
 
min melvin
 
på söndagen tog vi det lugnt men skulle bara iväg och köpa lite dricka men då gick det sönder på våran bil så min pappa och min lillebror körde hem oss till gamleby på eftermiddagen. vi skulle egentlöigen vara kvar till måndag förmiddag men det gick inte för min lillebror jobbade på måndagen så dem fick köra hem oss på söndagen. våran bil står fortfarande på öland men är hos en som lagar den så kommer ta bussen ner någon dag nästa vecka för att hämta den.
 
Jag har inte lyckats få något sommarjobb så kommer gå hemma denna sommar med. men för att jag inte lyckas få något jobb så har jag ansökt till fritidsledarutbildningen på gamleby folkhögskola till hösten för tänkte plugga istället för att gå hemma. jag lämnade in ansökan i onsdags förra veckan så om jag kommer in så kommer jag in som reserv och det hoppas jag verkligen på. mer uppdatering om det kommer.
 
//ha det gött
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0