Midsommar

helgen som var det var midsommarhelgen. på fredagen så var det midsommarafton och till lunch kom min bror och svägerskatill oss och åt matjesill och potatis med gräddfil. Efter det åt vi jordgubbstårta som jag hade gjort på torsdagen. När vi hade ätit så gick vi till hammarsbadet för att dansa kring stången och även möta upp min bästa vän irre med familj. när det var färdigt så gick vi alla hem till mig. dem som inte hade ätit tårta fick äta lite till mellanmål då. sen förberedde vi inför kvällen och så småningom började vi grilla. när vi skulle äta så kom kristoffer som jag dejtar och även jenny med familj som bor i samma trappuppgång som jag. när vi hade ätit och gjort allt färdigt så var klockan ca 21 och då gick jag och kristoffer och min melvin plus irre med familj till hammarsbadet för lite dans. dem andra åkte och gick hem till sig. dem som spelade vid dansen det var Towe och charlotta widerberg.
 
 
Jag och kristoffer
 
 
Jenny, min svägerska milena, min bästa vän irre
 
 
min bästa vän irre och jag plus min son melvin
 
 
min bästa vän irre
 
 
Daniel som är jennys pojkvän och robban min bästa vän irres man
 
 
jag midsommarfin
 
 
alla samlade
 
 
alla samlade
 
 
alla samlade
 
 
min bästa vän irre och hennes man robban
 
 
min bror christer och min svägerska milena
 
på midsommardagen var jag kristoffer och min melvin hos min bästa vän irre med familj. vi var där till 12 mitt på dagen till ca 24 på natten. först när vi kom så åt vi lunch sen åkte kristoffer och robban och dem äldsta barnen alltså dem 2 wilmorna ut på sjön och fiskade medan irre och jag var hemma med min melvin och deras yngsta julia. melvin och julia sov middag och även irre och jag slumrade lite. när dem andra kom tillbaka så åt vi middag och efter det så lekte vi lite och sen la vi melvin och julia. när dem hade somnat så spelade vi kubb med wilmorna och efter ett tag så skulle dem sova med sen spelade vi vuxna kubb och efter det så satt vi och spelade kort och pratade.
 
på söndagen träffades vi åter igen på förmiddagen vid hammarsbadet och badade. det var skönt i vattnet för det var 22 grader i vattnet. sen när vi hade ätit lunch var för sig och även middag var för sig så träffades vi igen för att spela kort på kvällen. på eftermiddagen innan vi var hos irre och spelade kort så kom min wille tillbaka från sin pappa.
 
på måndagen gick jag och kristoffer och lämnade barnen på dagis. när vi gick hem igen så gick vi hand i hand och när vi kom hem och satt i soffan så sa kristoffer att vi kan se oss som ett par nu så nu är jag inte singel längre. kristoffer åkte hem i tisdags eftermiddag. men han kommer på måndag kväll igen för på tisdag nästa vecka åker kristoffer jag och melvin till gotland. wille ska jag köra ner till hans pappa på söndag för han ska vara en hel vecka där. vi kommer hem från gotland nästa lördag.
 
//ha det gött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0