Arg på fk och skatteverket

Förra veckan på tisdagen så fick jag ett brev från fk (försäkringskassan) att jag inte längre skulle få underhållstödet för Melvin. Likadant i fredags om barnbidraget. När jag hade fått den lappen i tisdags så ringde jag till fk och då sa dem att det var för att jag inte stod som vårdnadshavare för Melvin inne på fk:s datorer längre. Inne på fk:s datorer så stod ingen som vårdandshavare till Melvin. Dem uppgifterna hade dem fått från skatteverket och då ringde jag till skatteverket också. Dem sa att mitt ex alltså Melvins pappa stod som vårdnadshavare till Melvin inne på skatteverkets datorer. Då sa dem på skatteverket att jag fick återkomma på fredagen för hon som hade fixat med det skulle återkomma på fredagen. Jag fick hennes direktnr så jag ringde till henne i fredags. Hon tog fram beslutet som dem hade fått från tingsrätten och hon bad om ursäkt att hon hade registrerat fel. Hon skulle fixa det. I fredags ringde det en från fk för på tisdagen när jag ringde så sa dem att inom 2 arbetsdagar så skulle det ringa upp en från fk. hon sa att så fort det blir fixat så får jag barnbidraget och underhållsstödet igen. hon på fk sa att idag måndag skulle det nog bli fixat men har skickat ett mail från deras hemsida till dem så jag får se när dem svarar. Men jag blir så arg och irriterad på myndigheter att dem inte kan göra något rätt.
 
//ha det gött

Kommentarer
Postat av: Anette

Det löser sig, ska du se :)

Svar: fick ett brev igår om att jag får underhållet och barnbidraget igen.
Maria Davidsson

2013-05-14 @ 01:22:17
Postat av: Anonym

Anders skriver på facebook att du och din man ska dö, börjar bli otäckt han har skrivit 20 uppdateringar under 1 dygn.

Svar: jag vet!!!!!! vem är du som skriver detta?
Maria Davidsson

2013-05-18 @ 13:05:28
Postat av: Anette

Jag sa ju det :)Grattis

2013-05-22 @ 15:15:48
Postat av: Lil

Snubblade in här när jag kollade runt på nätet.. Fruktansvärt trist att sånt alltid ska bråka. Ser i alla fall att det löst sig :)

2013-05-27 @ 00:41:54
URL: http://lillskallen.se
Postat av: valentina

Man förväntar sig att skattemyndigheterna ska göra sitt jobb korrekt! när de ändå ÄR en viktig myndighet!!

Underbart att det löste sig helt med ditt problem med både FK och Skattemyndigheten.

2013-06-05 @ 10:17:42
URL: http://www.valentinabara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0