Farmors begravning

Ja i torsdags åkte min lilla familj ner till öland till min pappa för att gå på min farmors begravning på fredagen. Ja som alla begravningar är, så är det alltid sorgligt att gå på begravningar. Jag tyckte om min farmor så mycket så det var jobbigt att gå på den. Speciellt när man går fram och lägger handblomman på kistan blir man i alla fall jag väldigt ledsen. här har ni lite bilder på kistan och blommorna:
 
 
Så här såg bladet med ordningen för själva begravningen ut. Det började med att klockorna slog och sen inledningsmusik. Sen följde solosång och sen sjöng alla "Där rosor aldrig dör" sen var det prästen med begravningsakt. Nu kom solosång igen och sen sjöng vi alla psalm 190 "Bred dina vida vingar". Efter den psalmen så kom det begravningsbön och herrens bön och sen psalm 249 "Blott en dag". Sen var det avskedstagande samtidigt som det var orgelspel, på det kom det välsignelsen och sen sjöng alla psalmen 297 "Härlig är jorden". Sist som det alltid är kom avslutningsmusik.
 
 
 
 
 
Under begravningen så sjöng en som heter Lasse Trofast som solist. Mina fastrar hade bestämt det för farmor tyckte om honom så mycket. Lasse sjöng låtarna "Jag har hört om en stad" och "Oändlig nåd". Han sjunger dem så himla fint och bra. Här är par andra låtar med han:
 
 
Här är blommorna när dem ligger på graven.
 
 
Efter gudstjänsten i kyrkan hade vi en minnesstund i sockenstugan. Minnesstunden blev fin och vi mindes farmor väldigt fint. Där i sockenstugan fick vi 3 olika smörgåsar och sen tårta. Det var en fin liten stund. Efter allt det med begravningen så åkte vi hem för att byta om till lite varmare kläder för sen skulle släkten samlas nere vid sjön för att umgås och minnas lite till. Där åt vi exotisk planka med kött, potatissallad och frukter.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi var nere på öland till i lördags för då fick vi lov att åka hem för min pappa och hans sambo skulle iväg med min lillebror på lägenhetsvisningar både på lördagen och söndagen nere i Karlskrona. Dem skulle på det för min lillebror ska gå på BTH till hösten och i 6 år så han behöver en lägenhet där. BTH är Blekinge tekniska högskola.
 
//ha det gött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0