Julmässa

då var man på julmässa igår men det är lite väl för tidigt.
det var julmässa inne på gränsö i västervik.
det blev att man köpte lite glögg, sill, korv och bröd.
även att det är lite för tidigt så fick ma ändå lite julkänsla.
när jag min älskling var där så röstade vi på bästa dukning
och sen på bästa skoltomten. dukningarna var det olika
företag i västervik som hade gjort och tomtarna då, det var
olika skolklasser i västerviks kommun som hade gjort.
bilderna är gamla för det var ingen snö iår när vi var på julmässan.
dessa flaskor är gränsös egna glögg. iår hade dem en ny sort också
men den var slut när jag skulle köpa den. det grämer mig för när jag
var vid det marknadsståndet och smakade på den så fanns det men inte
när jag kom dit och skulle köpa den för jag ville köpa den i slutet innan
vi åkte hem så jag slapp och gå runt och bära. men jag skulle köpt den
när jag var vid deras stånd och smakade på den. den nya sorten var
faktiskt saffransglögg och den var faktiskt väldigt god.
//ha det gött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0