dagbok

hej alla! Nu skriver jag lite igen.
Det som har hänt sen senast jag skrev,
I november hände det inget speciellt men sen i december
var det ju jul och nyår. På julafton så var älsklingens föräldrar hos oss på morgonen
och åt tomtegröt till frukost för det hade dem inte ätit på hur länge som helt helst.
Dem tyckte det var väldigt gott. Efter vi hade ätit det så åkte jag och älsklingen med dem hem
till dem. Vi var där till sen kväll för vi kollade på Kalle Anka, åt julmat och drack kaffe sen.
Det var första julen och nyårsafton med en pojkvän. Nu när jag hade en pojkvän att
fira med så blev det en underbar jul och nyår. Fick en väldigt fin vispassistent av min älskling.
det var en maskin med skål och elvisp där skålen snurrade när man kör.
och samtidigt som det är en visp så i baken av elvispen så kan man använda det
till en stavmixer. det funkar väldigt bra för har använt den mycket redan.
Jag gav 2 fina skjortor till min älskling som han tyckte om. Han hade alltid önskat sig
vanliga bomullsskjortor.
Nyårsafton var helt underbar. På nyårsafton kom älsklingens mamma och hämtade oss för
vi var och firade hemma hos dem. Jag gjorde maten som vi åt. Jag gjorde gratinerade krustader
till förrätt. Jag hade svampstuvning i krustaderna. Jag gjorde stuvningen och lät den svalna och sen
hade i den i krustaderna sen hade jag på lite riven ost på dem och satt i dem i ugnen för att gratineras.
sen hade vi lite körsbärstomater till. Till huvudrätt hade vi nötstek med potatis och sås och till efterrätt
hade vi bara vanlig wienetta glasstårta. sen senare innan vi gick ut och sköt raketer så drack vi kaffe och
till det hade vi kärleksmums som jag hade bakat.
Sen när vi hade varit och skjutit raketer så skålade vi med mousserande vin.
när vi var ute och sköt så var det så underbart för jag och min älskling mös mot varandra och sköt raketer.
Den första snön för vintern kom i slutet av november och sen dess har det varit snö så vi har snö fortfarande.
Nu är det januari och i onsdags på trettondagsafton så var älsklings föräldrar här och åt öländska kroppkakor.
Nu är det den 11 januari och idag har jag varit på sjukhuset i karlstad och tagit bort en växt i pannan.
Dem gav lite lokalbedövning i pannan sen klippte/drog bort den och sen sydde dem 3 stygn. Jag
fick även några växter i armhålorna bortfrysta men får väl se om dem lossnar för dem sitter fortfarande.
om en vecka ska jag till vårdcentralen för att ta bort stygnen.
På lördag ska jag, älskling och hans pappa gå på medborgarhuset här i Säffle för då kommer Lasse Stefanz
hit och vi tycker om dem. Den 30 januari nu ska jag och älsklingen börja en buggkurs så jag hoppas på att börja kunna dansa bugg bättre.
//kram på er som tycker om min blogg

Kommentarer
Postat av: Anonym

blogga nu mia :)

2011-02-23 @ 22:42:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0