Besök hos mammas kusin

Igår hade jag, mamma och mormor det väldigt trevlig för då var vi nästan ute på södra Finnö utanför Valdemarsvik.
Vi var hos mammas kusin på mormors sida så det var mormors systerdotter som vi var hos.
Vi var hos deras sommarstuga som de har från hennes mans föräldrar.
Det var väldigt fint därute men det var en väldigt slingrig och ojämn väg så man blev lite åksjuk på vägen dit men det gick över när vi kom dit och var i friska luften för det var nära vattnet och skärgården.
Det var på ett ställe som heter Kornudden som är ett sommarstugeområde som hade byggts för 40 år sedan förra året så de hade 40-års jubileum förra året. 
Det var väldigt länge sedan jag träffade några av dem som vi träffade.

 

Det var väldigt fin utsikt från altanen på stugan.
Stugan var liten, fin och mysig om är alldelles tillräcklig för sommarstuga.
Det var kul att träffa dem för det är ju alltid roligt att träffa släkt.



Här sitter vi och fikar först när vi kom. Efter vi hade fikat så gick vi en promenad
och då visade Per oss runt lite i Kornudden eftersom han kände till området för
han har varit där som liten för stugan byggde hans föräldrar. Per är Mammas kusin
Margarethas make.



När vi var ute och gick så såg vi denna motordrivna bryggan.
Det är en familj som äger den och som körs med en liten batteridriven motor
som laddas upp med solceller.
Jag tyckte den var lite häftig.
Efter en stund när vi hade kommit tillbaka började Per att grilla. 


Här har vi grillmästaren som grillar fläskfilé.
Det var väldigt gott och den var väldigt mör.



Här har vi det uppdukade bordet innan vi ska sätta oss för att äta.
Mycket gott får jag säga.
Vi var där hos Per och Margaretha till 18.20 typ så vi var hemma runt 20.00.
Jag var rätt trött när jag kom hem så det blev i säng rätt snart när vi hade kommit hem.



Idag har jag jobbat igen och ska jobba fram till och med tisdag och sedan på onsdag en ledig dag.
Jag älskar min kille somjag har skrivit om mycket och vill väldigt gärna träffa honom.
Jag hoppas han gillar mig lika mycket som jag gillar honom.

// Älska livet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0