jul på Ekenäs slott

sen sist jag skrev har det hänt en del. torsdagen den 16 november så var det fotografering på Willes dagis. inför den så kom min Melvin också till mig på kvällen innan och då hade jag han fram till lördagen den 18 november. Lördagen den 18 var jag, barnen killen jag dejtar och mamma på jul på ekenäs slott och det var trevligt och mysigt. köpte lite julgodis, glögg och prinskorv.
 
 
 
 
 
 
 
 
på kvällen när jag lagt wille denna dag så kollade jag och Lenny som är killen jag dejtar på filmen skönheten och odjuret. den var så bra och bra dramatiserat.
 
 
måndagen den 20 jobbade jag kväll och sen på tisdagen den 21 var jag och min mamma i Kalmar i tingsrätten. vi var där för Willes pappa och jag är i boendetvist. vi var där på förberedelse. veckan efter den 28 kom beslut att wille ska fortfarande bo varannan vecka tills allt är klart.
 
på onsdagen den 22 åkte jag till killen jag dejtar som bor i Stockholm och var hos han till söndagen. på lördagen när jag var i Stockholm så var vi på stan på saluhallar. först var vi på saluhallen på Östermalm men där var det dyrt men sen var vi på Hötorgshallen och där var det bättre priser. Jag köpte kött som vi ska ha på nyårsafton. det blev en oxrulle. Lenny köpte 3 skivor märgpipa som han lagade middag till kvällen på sen och det blev så gott.
 
 
när jag kom hem till Gamleby igen så åkte jag och hämtade Wille igen. i måndags och tisdags alltså den 27 och 28 jobbade jag dag och sen i onsdags har vi bara varit hemma. på onsdagen den 29 var det stängningsdag på dagis och då hade jag Wille hemma. i torsdags var Wille på dagis 9-14 men igår fredag var han hemma. 
 
Idag har vi haft en bakdag då vi bakat pepparkakor och lussebullar. Jag gjorde pepparkaksdegen i torsdags för den ska dra ett par dagar. först bakade jag pepparkakor och sen lussebullar och saffransvaniljbullar. allt blev gott och blev nöjd med årets lussebullar.
 
 
 
 
 
 
//ha det gött
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: majsa

kul med jul för dig med kille som bry sig. och om barnet med. hoppas du fått bra julklappar kram majsan

2018-01-01 @ 18:41:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0