Midsommar

Det har varit midsommar nu denna helg som är slut idag. Denna midsommar blev bra som alla andra. Midsommarafton var jag barnen och min mamma vid Hammarsbadet här i Gamleby. Vi var där för det årliga midsommarfirandet och dansen kring midsommarstången. Som vanligt innan vi gick dit så åt vi matjesill och färskpotatis plus gräddfil och gräslök. Efter firandet så gick vi hem igen och efter ett tag åt middag som var kött färskpotatis och bearnaisesås. Vid 20.30 gick vi till hammarsbadet igen för den årliga dansen. Det är Towe och Charlotta Widerberg som spelar och sjunger. Vi var inte där så länge för det var lite regnigt och kallt. 




Midsommardagen var vi hos min storebror och hans tjej plus hennes döttrar inne i Västervik. Där åt vi färskpotatis, matjessill, gräddfil och gräslök igen. Efter det tårta som jag hade med. När vi hade diskat och så efter det så gick vi en promenad och när vi kom tillbaka från den åt vi jordgubbar och glass. Så midsommar detta året blev bra som alltid.



//ha det gött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0