barnet

hej igen ja i onsdags var jag inne på barnmorskemottagningen och pratade med
barnmorskarn. dem tog även blodsockret och blodtrycket på mig och båda var perfekt.
min underbara älskling var med denna gång så han fick höra hjärtljuden med denna gång.
denna gång hördes hjärtljuden tydligare. när vi var inne hos ulrika som barnmoskarn heter
fick jag en broschyr om ammning som jag ska läsa igenom tills nästa gång jag ska träffa
ulrika. då ska vi prata om hur det är med ammning. i onsdags när vi var hos ulrika så
sa hon att jag skulle komma in idag med för att göra en glukosbehandling. för er som
inte vet vad det är så är det så här. man ska åka in till barnmorske mottagningen tidigt
och vara där på morgonen och det ska vara på fastande mage. man får inte ha ätit eller
druckit någonting efter 24 på natten innan. inte ens vatten får man ha druckit. när man
kommer in till mottagningen så tar dem blodsocret med ett stick i fingret. sen får man
dricka en väldigt söt juice och sen får man vara på mottagningen i 2 timmar och vila eller
sitta och läsa eller vad man vill. efter dem 2 timmarna har gått så tar dem blodsockret
med stick i fingret igen och då ska det inte vara över 10 för om det är det så kan det vara
att man håller på att få diabetes. den juicen är inte särskilt god men jag trodde att den skulle
vara äckligare. idag är jag inne i vecka 27. jag har gått 26 hela veckor och 2 dagar. så det
närmar sig mer för varje vecka. jag får mycket halsbränna ibland nu när jag är gravid.
det fick jag aldrig innan. nästa gång jag ska in till ulrika är den 10 februari.
//ha det gött

Kommentarer
Postat av: nyfiken@

Kan du lägga upp bilder på din mage?

2012-01-30 @ 20:11:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0