Dopet 19 augusti

Ja då hade vi dop för våran Melvin igår den 19 audusti. I lördags var vi i Gamleby församlingshem och gjorde i ordning inför söndagen. Vi dukade borden och tog fram tallrikar och sådant. Vi gjorde även fint med ballonger och serpentiner.
 
 
Denna bild är från hallen i församlingshemmet in till salen.
 
 
Här har ni hur bordet blev dukat.
 
 
Här är lite fint vid bordet där vi la presenterna.
 
 
Det här bordet hade vi maten på.
 
När vi kom hem på lördagen så gjorde jag doptårtorna. På söndagen var vi i församlingshemmet strax efter 10.00. Dopet skulle börja kl 12.30. Min pappa och bröder kom strax efter 11.00 till Gamleby från Öland. Jag hade även blåst ballonger som jag satte ute på trappen. Dopet blev fint och vi hade trevligt efter dopet i församlingshemmet.
 
 
 
Här är hur tårtorna blev. Dem blev faktiskt goda.
 
 
Det här är från utsidan och mot ingången till församlingshemmet med ballongerna.
 
 
det här är vi under början av dopet.
 
 
Här lägger prästen handen på huvudet.
 
 
Här häller fadder/morbror Christer dopvattnet i dopfunten.
 
 
Här döper prästen min son till Melvin Kjell Arne Davidsson.
 
 
Här är vår son döpt.
 
 
Här får vi dopljuset.
 
 
Här har vi fått dopbevis och fadder/morbror har fått fadderbevis.
 
 
Här är dopgudtjänsten avslutad.
 
 
Denna doppresent fick Melvin av sin mammas faster med familj.
 
 
Det här är dopljuset.
 
 
Denna doppresent fick Melvin av sin morfar,styvmormor,och 2 morbröderna.
 
 
Denna doppresenten fick Melvin av sin mamma och pappa. Det är Melvins stjärntecken Väduren.
 
 
Denna doppresent fick Melvin av sin farfar och farmor. Det är barnbestick med ett oussel i locket.
 
//ha det gött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0