Länge

Jaha då har jag inte skrivit i min blogg på länge men det kommer en hel del nu.
Först och främst så efter att vi fick reda på att min mormor dog så var jag, min mamma
och min morbror hos fonus och ordnade med begravningen och det blev bestämt att 
vi skulle ha den den 18 september. Både förra veckan och denna veckan som slutar nu
har vi hållt på med och gå igenom mormors lägenhet och dela upp saker mellan oss
och min morbrors familj. Det har varit jobbigt både fysiskt och lite psykiskt för när
man känner igen saker och kommer ihåg minnen så kommer det ju tårar. Men det är mycket
kvar att gå igenom och dela upp. Det är mycket porslin och glas + alla möblerna kvar.

Igår var det den 18 september och då hade vi begravningen. Först var vi i mormors lägenhet
och åt lite lunch. Vi var 12 stycken som var där för vi var släkt och 2 bekanta till oss där.
Efter det åkte vi till kyrkan och hade begravningen och kaffe i församlingshemmet efter kyrkan.
Vi hade bara fikabröd för vi hade begravningen kl. 14 och då kan man ju bara ha lite fikabröd efter.
Efter det så var vi vid graven och kollade på blommorna bara för mormor ska kremeras så hon
kördes till krematoriet i Linköping. Här kommer lite bilder på begravningen.

 

 

 

 

 



Dessa psalmer hade vi i kyrkan och sedan hade vi en släkting som sjöng i kyrkan också. Här kommer de psalmer vi hade, det är "blott en dag, ett ögonblick i sänder" , "Tryggare kan ingen vara" och Härlig är jorden. Här kommer de psalmer från youtube.







// Ta inget för givet för man vet alldrig vad som kan hända!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0